lördag 6 januari 2018

Vintriga bilder


      Utsikten från mitt pysselrumsfönster. Inte varje gång jag sitter med några kort eller något målande som jag har så vacker utsikt.
    Kan ju inte annat än passa på att njuta av allt det vackra som snön just nu bjuder på. Ja om än jag vet att snöröjningen inte är någon fröjd för många men vackert är det trots allt.


                                Vår röda stuga passar ju så utmärkt att stå inbäddad i vit snö.

                          Lyktorna översnöade men skall lysa vackert när mörkret faller på.

     Vi var inte alls sugen på någon promenad i dag men makade oss iväg en sväng eftersom jag antar att det inte alls blir av i morgon då vi skall på två-års kalas.

    Visst blir man både besviken och lite arg att vägarna sköts så dåligt numera. Vi var på promenad mitt på dagen och vägen mellan Bennäs o Kållby var inte ens plogad. Syns inte riktigt här hur eländigt det var.
     Här nedan är Norrsidans byväg bra plogad trots att det är en mindre väg så vår vandring gick ditåt. Knappast förväntar man sig att få plumsa i snön på en landsväg.

    Ån är fortfarande öppen på mitten, ser ut som ett litet dike här. Med brunt vatten blir det lite speciella färgnyanser mot allt det vita.
    Alla helger snart slut. Brukar vara rätt trevligt att städa ut julen också och alla vanliga vardagar tar vid. Kliar lite i fingrarna att sätta mig vid symaskin och väldigt, väldigt länge sen jag känt av den dragningskraften. Får se om den känslan ger något eller om den bedarrar.
   Har under helgerna bara pysslat med lite kort och stickat lite en del som är hemligt eftersom det blir present senare.
    På torsdagskvällen var jag på träff med de andra aktiva medlemmarna vid Hantverkarboden och alla var så glada eftersom det verkar bara finnas mera intresse för hantverk undan för undan. Fler o fler hittar till den lilla boden och det är ju roligt för oss "eldsjälar" ha,ha. 
    En tillfällig dagmamma har jag också varit några dagar senaste veckan eftersom vårt ena barnbarns dagmamma var sjukledig så inte somnar jag helt bort om än det inte händer särskilt mycket här.
    Önskar alla en skön trettondagshelg. Vi ses igen om ni vill. Ha det så gott.








2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Wao, vilket vinterlandskap du har. sagolikt vackert. Jag börjar plocka bort julen lite smått idag.
Kram!

Evas Pyssel sa...

Åhh så mycket snö ni har. Riktig vinter minsann. Här är fortfarande grön gräsmatta och gröna åkrar. Idag när vi fick minusgrader fylldes träd och buskar av frost. Det var så vackert.
Ha det gott. Kram Eva