torsdag 3 augusti 2017

Sommarens blomning.

    Som jag har väntat på full blomning av mina fuxior. Länge verkar de ha surat över det tidvis mulna vädret som vi människor. Nu har de äntligen tagit fart till fullo. Ja en del men verkligen inte alla.



     Så här står vissa och fortfarande envisas med att inte blomma trots omvårdnad med gödsling m.m. Har även två pelargonior som brukade vara fulla med blom men trots samma omvårdnad som tidigare så vill de inte alls blomma nämnvärt i år. Tänker ge dem chansen ett år till men hos mig surar de inte länge förrän de åker på soptippen.
    Lite trevligare blev det med hjortronskörden i år. Trevliga vänner bjöd mannen med på plockling och ja, jag blev bjuden att  motionera pratmusklerna med frun i huset på verandan och med en stickning i famnen . En mycket trevlig dag för oss alla tror jag. Några liter hjortron i bagaget hem var inte alls illa.
     En mycket vacker dag i dag. Njutit hela kvällen ute  till dess att graderna började sjunka. Hoppas på lika fint i morgon men det återstår att se. Ha det så gott alla som kikar in. Vi ses.

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vackra dina fucsior .Fint med hjortron.Varken jag eller min man duger till att gå i mossen mera så det blir nog ingen plockning här,kramen Nette

Fingerbølla sa...

Fine blomster du har. I min hage mangler fuksia....får se om eg skaffer noen til neste sommar. Ha det kul!

Fingerbølla sa...

Fine blomster du har. I min hage mangler fuksia....får se om eg skaffer noen til neste sommar. Ha det kul!