söndag 23 juli 2017

Så trevligt

        Så roligt det var att återigen agera försäljare på gammaldags torg. Vädret var turligt nog på vår sida och alla människor är glada o trevliga en sådan dag. Riktigt mycket folk infann sig så trevliga pratstunder, glada skratt och folks intresse för mina hantverk gjorde dagen perfekt.
     Några år har gammaldags torg gått av stapeln mellan kyrkan och skolparken, tyvärr har jag inte trivts där så därav min paus på ett par år. I år ordnades gammaldags torg på det nyrenoverade torget och det var toppen om än lite rörigt. Platserna var perfekta på pappret så för oss kändes det bra.

     Vi försäljare fick alla ha varsitt hörnbord med fyra i grupp vilket var perfekt för vår del men besökarna blev lite vilsna och tyckte det kändes ostrukturerat och rörigt.

     Jag säger nu tack till alla som besökte mitt bord för ert intresse för mina hantverk, trevliga pratstunder m.m.

           Skojar nu med att säga att i dag har jag dagen efter, d.v.s. efter den långa dagen på torget så tänkte jag inte göra ett dyft i dag. Vi åkte i väg till Juthbacka och tänkte oss en sen lunch men se det finns bara på vintern fick vi veta ( står inte detta på nätet). Sena som vi var så åkte vi hem igen, grävde upp lite nypotatis, blandade sallad och mannen grillade varsin biff. Lika bra så, riktigt skönt att sitta på "nya" verandan o äta. Hoppas ni alla haft en skön dag och ha det fortsatt gott. Vi ses igen en annan dag.
   


2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Förstår att du blev trött efter en heldag på torget. Skönt att bara få ta igen sig..
Kram!

Lappeklipp sa...

Ni ser ut att ha haft en solig och fin dag på torget och så trevligt att träffa allt folk ♥ ♥ ♥