fredag 21 april 2017

Makramé tekniken intressant igen.

     Satt just och bläddrade i vårens trädgårdskataloger där även amplar i makramé finns med. Har nu sett olika varianter gjorda i makramé som påminner mig om att det var även inne på den tiden jag själv var rätt ung.
   Eftersom jag just nu är vid Hantverkarboden och har en del makramé alster runt om mig så kunde jag passa på att visa er ett smakprov här.
   Vad sägs om det fina draperiet som jag själv tycker skulle passa mycket fint i sovrummet vid vår sommarstuga. Hm, måste ta mig en nogrann funderare.
     Enbär som gör dessa vill gärna praktisera olika mönster. Mycket vackert med några träkulor i och helt i min egen smak.
    Liten väggprydnad men dålig bild eftersom jag bara fotade rakt av. Fler väggprydnader finns här i olika mönster.

     Även olika amplar finns i samma färger. Tänker mig att en väggprydnad av det här slaget med en ampel i närheten skulle kunna bli en fin inredningsdetalj.
     Sådana som gillar hantverk brukar ha upp ögonen för allt nytt  (utgår från mig själv). På nätet översvämmas vi av alla gamla och nya idéer o tekniker. Enligt mitt tycke är detta mycket intressant men går ändå inte upp mot att få se alla vackra hantverk s.a.s på riktigt.
     Önskar er alla en skön helg. Vi ses.


2 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Så vakre ting! Jeg elsker makramé. Veldig kjekt at det har kommet på moten igjen.

Äventyret framtiden sa...

Det är roligt att makramé är på väg tillbaka igen.
Då är det bara att plocka fram allt sådant hantverk som ligger
lite bortglömda i gömmorna.
Vackra draperier och blomupphängningen är som ett smycke.