onsdag 1 mars 2017

Stolar blir fina igen

     Våra köksstolar som har tyg på sitsen krävde nu helt nytt "emballage" för att åter se fräscha ut.
Har dragit mig för detta projekt eftersom sitsen är böjd så tyget måste således limmas på mitten.
      Trodde att jag skulle få leta passande textillim men se redan vid Prisma fann jag spraylim som var helt ok till detta projekt.
      Vågar man så har man chans att vinna också och det tycker jag vi redan gjort då första stolen blev helt bra.  Jobbigast är att att få loss alla stiften som det gamla tyget sitter i men det är mannens göra. Det gamla tyget var ju också fastlimmat men var lätt att få loss om än jag var rätt försiktig på hand.
                                                    Så nu blev våra gröna stolar svart-gråa.

    Även vår gamla köksoffa fick sig en regel omgång men där måste jag nog peta upp lite i ena ändan ännu för tyget blev lite för löst. Detta är ju inte limmat, bara ett överdrag på madrassen men rent och snyggt blev det i alla fall.
   Fortsätter med de andra stolarna vart efter för nu är det första hindret avvärjt, det att våga göra.
 
   I morgon är jag hela dagen vid Hantverkarboden så välkommen in om intresse finns.
           Ha det gott alla som kikar in här på bloggen. Vi ses.

     




4 kommentarer:

Vform sa...

Riktigt snyggt :)

Äventyret framtiden sa...

Mycket snygga stolar!

skapa och inreda sa...

Det blev verkligen jättefint. Roligt när man själv kan förnya sitt hem med enkla ting.
Kram
Annika

Janne i Fagerlia sa...

Kjekt med slike små prosjekter. Lekkert ble det også :)