söndag 19 februari 2017

Blivande poncho


     Bra att ha kan man ju ibland tänka när man ser något vackert garn som inte är alltför dyrt. Så tänkte jag när de för rätt länge sen reade bort miami garnet vid Mini Mani. Jag är faktiskt förtjust i detta garn men märk väl inte till riktiga kläder.
     Jag har virkat en del ugglor och annat av det och det är ett härligt garn att virka. Vackra färger och lätt att hantera.
     För något år sen fick jag en poncho som syster yngre gjort till mig, den har jag använt jättemycket, tvättat flera gånger och den är fortfarande alldeles ok.
     Ettan o tvåan är lite förtjust i min poncho och när de såg alla mina garnnystan så ville särskilt ettan att jag skulle virka en till henne. Jag lovade göra varsin  till kommande sommar så nu får jag sätta igång för att hinna med.  Färgerna är nu ihop satta och eftersom jag har bara lite av vissa sorter så blir de lite olika och kanske inte heller alla färger matchar. Man tager vad man haver så att säga för detta garn finns inte mera i butik vad jag vet.
    Det faktiskt kliar i fingrarna och ni ser att nu är början igång. Har den sista veckan försökt få igång att sticka mönstervantar eller pulsvärmare men nej det tar inget alls, det blir målandet som nu bara velat ta över. Målandet kan jag inte sitta med hur länge som helst så därav behöver det finnas annat roligt till hands.
     Vad håller ni andra på med för trevliga grejer just nu. Sku va roligt att få läsa lite sådant men visst ni som själva bloggar kikar jag på nu och då.
      Ha en fortsatt bra dag. Vi ses.

5 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Förhoppningsvis så visar du de färdiga ponchorna så småningom
Färgerna är vårlika och fina!
Ha det gott!

Evas Pyssel sa...

Härliga färger. det är så skönt när man hittar ett garn man trivs med. Jag håller på att virka ägg som ska ligga i ett äggfack till en kommande försäljning. Det blir att tulla på restgarner.
Lycka till med ditt ponchoprojekt. Kram Eva

Skaparglädje sa...

Roligt om att inte båda blir lika...bra att restgarnerna kommer till användning.
Kram!

Janne i Fagerlia sa...

Lykke til med prosjektet! Flotte farger :)

Lyckoslanten sa...

Flitiga du! ♥︎ Själv tycker jag att min kreativitet blir tillfredsställd i jobbet och bloggandet på så vis blir fattigt. Men inte har jag glömt mina kreativa bloggvänner! :o)