lördag 7 januari 2017

Ett-års kalas

   Känns som om det var i går när minstingen i vår släkt föddes men det är faktiskt ett år sedan i dag. I kväll var vi således på kalas och lät oss väl smaka av tårtan.

    Sju barn mellan 1 och 8 år på kalas så ljudnivån var rätt hög för oss "gamlingar" men så roligt med  alla dessa lekande barn.  Fyra är ju våra barnbarn och jag är tacksam för dessa ljuvliga ungar.

      Minstingen han ville helst vara med sin mamma men var ändå tvungen att gå lite  från famn till famn. Kanske var han allra gladast när gästerna åkte hem efter vad han vinkade glatt när vi sa hej.
     
      I går kväll var vi alla mina syskon med hälfter bjudna till syster yngre. Väldigt trevligt att någon gång då och då råkas allihop så tack syster yngre.
       Som vanligt satt männen och pratade och vi kvinns hade bråttom med stickstickorna medan vi motionerade pratmusklerna. Så blev min helg men vad morgondagen bjuder på vet jag ännu inte. Jag säger välkommen och kika in här när ni har lust, jag tackar för era besök. Vi ses.
       

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Trevligt med kalas. Det brukar gå livat till på barnkalas. Men roligt att "gamlingarna" får vara med.
Kram!

Black Iris sa...

Hej på dig! Vi har nu flyttat upp till Brunflo ca 1 1/2 mil utanför Östersund i Jämtland. Vi har köpt en lägenhet där som behöver en rejäl ansiktslyftning. Ett tag framöver blir det nog att jag använder bloggen som en slags dagbok om hur renoveringen framskrider. Jag har inte på länge haft någon blogglust men jag hoppas att den infinner sig nu..

Kram Maidi

Evas Pyssel sa...

Su underbart med barnkalas. Tänk vad många sådana vi haft och vad många tårtor med allehanda dekorationer man bakat. Nu får vi gå på kalas precis som ni men våra barnbarn är inte så små längre. Lika roligt ändå.
Ha det fint. Kram Eva