söndag 25 september 2016

Vill testa något nytt.

    Som hantverkare och allt annat skapande så känner man ibland att luften går ur en med de där nya idéerna som borde ge sig till känna. Ibland finns massor med idéer men man kommer sig inte för att förverkliga dem.
    Den här sommaren har för mig varit en sommar utan riktig inspiration och passar inte helt in på mig.
    Jag har länge spanat in det där att rita med mandala tekniken som ser så roligt ut men ändå har jag inte kommit till skott. Så fick jag se i bloggen Anette L syr och skapar de fina bilderna hon gjort med akvarell och tusch. Som hon berättade att hon gjorde med några penseldrag och sen bygga på med tusch hur långt som helst det lät jätte intressant eftersom jag tidigare några år testat akvarell.
    Vill påpeka att denna första bild har jag apat efter Anette för att alls kunna bilda mig en uppfattning om hur man går till väga med denna teknik. Anette är en konstnär i mina ögon och själv testar jag lite här.

    Denna andra bild blev helt rakt av så här eftersom jag inte hade en endaste tanke i huvudet vad det skulle bli. Jag duttade dit lite lila,lite gult, lite blått och lite vinrött och sen markerade jag i enklaste laget ut en del och tyckte att det blev lite sjöbotten i det hela.
     Samma här men då hade jag en blomma i huvudet från början när jag duttade dit färgen. Eftersom jag är total testare/nybörjare i detta så har jag valt att endast "mönstra" till bilderna bara lite med tuschen, allt kan ju byggas på efter hand.

För jättemånga år sen när jag var som mest inne på allt handarbete/hantverkande så brukade  jag säga att om jag börjar måla tavlor eller skriva dikter då får de för mig någonstans för behandling men tavlor har jag målat några, nu testar jag detta men några dikter har jag aldrig skrivit men vem vet. Allt går ju att testa, det viktigaste är att våga.
     
    Ha en skön söndag. vi ses.



1 kommentar:

Anette L sa...

Så fina! Och så roligt att inspirera dig till att testa! Det är ju så kul att ha flera tekniker/hobbies att byta mellan :)