lördag 3 september 2016

Konstrundan

  Under konstrundan som gick av stapeln i dag men även i morgon han jag göra ett besök till Lövis där Eivor Nybäck och Sonja Ekstrand ställt ut sina fina alster.
                   Först på bild är Eivors tavla och på bild två är Sonjas olika keramikalster.

                                    Här även Sonjas igelkott och sista bilden visar Eivors tavla.
     Många, många fler alster fanns där att se så nog har inspirationen och idéerna flödat. Värt att se så i morgon hinner den som vill ta sig en titt. Öppet mellan 12 och 18. Förhoppningsvis hinner jag med fler besök till någon inom konstrundan i morgon om jag lyckas få två små  tjejer med.

     I dag hade de även aktiviteter vid Blomqvists i Lepplax med äppelprovning, erbjudanden, kaffe med dopp m.m. Måste faktiskt berömma dem för att de t.o.m. ordnat skattjakt för barnen. Eftersom vi är barnvakt till tre barnbarn denna helg så var skattjakten uppskattad till fullo.
    Trevlig söndag till er alla, vi ses,
 
   

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Konstrundan brukar vara intensiva dagar. Så mycket fint du fick se hos Eivor och Sonja.
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Konstrundan rundar på även på Åland. Synd nog har jag inte möjlighet att fara runt och njuta av allt vad folk har skapat, så det känns extraroligt att kunna läsa lite om den konstrunda som finns i dina trakter. Jag tycker väldigt mycket om "tyg-tavlor" och applikationer. Snyggt och hemtrevligt.
Hoppas du hinner med lite runda till idag!
Här småduggar det och är gråväder.
Trevlig söndag!

Janne i Fagerlia sa...

Så mye fint håndverk. Likte de innrammede bildene i tekstil spesielt godt.

Evas Pyssel sa...

Vad inspirerande och trevligt det är med konstrundor. Det gäller att suga i sig så mycket man kan. Jag ser fram emot konstnatten på Öland som är sista helgen i september. Det är lite trolskt att titta in i spännande trädgårdar, lador m.m. och se vad duktiga kreativa människor har åstadkommit.
Kram Eva