tisdag 2 augusti 2016

Sommaren e kort.


  Redan augusti? Tänker mig att äntligen lägga ett inlägg här men känner mig rätt vilsen  i bloggvärlden just nu. Varför det blivit så glest med inläggen beror nog på att hos oss är bra mycket mera liv och rörelse nu än när jag började blogga.
   Även mannen har blivit pensionär så vi har vår frihet att flyga och fara hur vi vill. Vi har också fyra barnbarn  som ger vårt liv en enorm glans o glädje. Därav glesare med bloggandet men jag tänker inte sluta blogga men möjligen fortsätter mitt bloggande mera sporadiskt så om ni fortfarande har intresse att läsa min blogg så kika in då och då. Jag har även visst ett och annat hantverk på gång men i mindre skala. Nu till annat.
   En husvagnstripp som skulle gå en bit in i Sverige strandade i Haparanda. Vi tog då en kort avstickare i stället upp efter svenska sidan till Över Torneå. Vi besökte toppen på Luppio berget. Där finns ett café men man kan vandra en bra bit till upp till toppen.
    Fin utsikt till både svenska o finska sidan. Vet inget om historia där men stället har högst antagligen en hel del minnen eftersom det fanns"gömställen" som hade järndörrar insprängt i berget.  Utsiktsplats kan man säga. Detta är min enkla beskrivning av stället men verkligen sevärt.

    När vi kom hem igen blev det ju hallontider och oj så mycket hallon vi fick vara med vänner och plocka. Vi var 4pers  som delade på detta.

     Jag blir som tokig när jag ser så mycket bär. Skulle vilja plocka hur mycket som helst men kroppen säger stopp, så även denna gång.

    Åskskur nu på morgonen men nu skiner solen igen.  Tyvärr måste jag ordna o greja en del i vårt hus vare sig vädret är vackert eller inte. Hoppas ni njutit som jag av det varma ljumma vädret men jag vet att alla trivs inte i värmen. Hur som helst så önskar jag er en skön fortsättning på sommaren. Vi ses.

6 kommentarer:

Iris Finck sa...

Hej, ser att du sysslar med en del annat nu under sommaren, och som du skriver så lever man ju mera och hinner inte blogga så ofta. Sommarens korta varande behöver tas tillvara. Här donas också för fullt. Vi var till Norge en vecka, myggfritt och kallt, men vackert. Virkade en till krage då en ljusblå. Jaha, så nu är ni båda hemma...visst ändrar det i schemat man har, men det gör ju inte så mycket, bara man får vara ilag...

Nette Cecilia sa...

Så mycket hallon det finns i år ,otroliga mängder men det är ju det där med kroppen ,kramen Nette

Stubbetufsa sa...

Flotte hallon, eller bringebær, som vi sier! Rårørt på brødskiva, det er toppen!

Snäckskalsdalen. sa...

Tack för dina rara ord hos mig! Ja, man funderar och funderar! På det här med bloggandet, och jag har funderat länge nu och eftersom jag är en allt-eller-inget-människa så får det bero tills vidare. Jag känner att jag upprepar mig och det är inte roligt varken för läsare eller för mig själv, det känns lite tjatigt. Men man vet ju aldrig vad framtiden har att utvisa.
Roligt att höra att du fick igång dina fröer till rosenvialen. Måste säga att den verkar väldigt tålig och den breder ut sig här jättefint! Och den är så tacksam som snittblomma också.
Ha det så bra och om jag dyker upp i något annat forum så hör jag av mig!
Kramar
Agneta

Fjällripan sa...

Hej! Tror de flesta ligger lite lågt med bloggen nu under sommaren, då vill man ju passa på att njuta av dagarna och inte sitta vid datorn :)

Ang Lofoten med husvagn, så har jag skrivit in vilka platser/campingar vi besökte i varje inlägg och är det något annat du undrar om är det bara att fråga! Det var helt fantastiskt vackert där och verkligen ett måste för alla att se!! :D /Susanne

Äventyret framtiden sa...

Vi ligger nog lågt med bloggandet så gott som alla till kvinns och mans skulle jag tro. Sommaren ska tas vara på! oj, så mycket hallon! Jag blir nästan avundsjuk :)
Ha det bra och visst tittar jag in och ska väl själv få till några rader på bloggen snart igen.